طرز پخت خوراک لوبیا سبز با روغن زیتون

طرز پخت خوراک لوبیا سبز با روغن زیتون

مواد لازم

لوبیا چیتی: ۵۰۰ گرم

لوبیا سبز: ۵۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد

گوجه فرنگی: ۲ عدد

روغن زیتون: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه

مرحله اول؛ خرد کردن مواد

در اولین مرحله از طرز تهیه غذا با روغن زیتون باید لوبیا سبزها را بشویید و به صورت ریز خرد کنید. سپس گوجه فرنگی را نیز پوست گرفته و نگینی خرد کنید. پوست پیاز را هم جدا کنید و به صورت ریز خرد نمایید.

مرحله دوم؛ پخت لوبیا و تفت دادن پیاز

لوبیا چیتی ها را برای حدود دو ساعت تا یک روز در آب خیس کنید. سپس آب لوبیاها را دور بریزید و آن ها را به همراه آب داخل قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید تا نیم پز شوند. به اندازه دو قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل ماهیتابه بریزید. سپس پیاز خرد شده را به روغن اضافه کنید و اجازه دهید به خوبی سرخ شود.

مرحله سوم؛ تفت دادن سایر سبزیجات

بعد از این که پیازها به خوبی سرخ شدند، لوبیا سبز خرد شده را نیز به آن اضافه کنید. چند دقیقه لوبیا سبز را همراه با پیاز داغ تفت دهید. سپس گوجه فرنگی نمک، شکر را نیز به آن ها اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله چهارم؛ آماده کردن غذا

تمام سبزیجات مزه دار شده و تفت داده شده را به لوبیا چیتی نیم پز اضافه کنید. درب قابلمه را روی آن قرار دهید و شعله گاز را روی حرارت ملایم تنظیم نمایید اجازه دهید مواد به خوبی پخته شوند. دو قاشق روغن زیتون باقی مانده را به مواد اضافه کنید و برای ۵ دقیقه دیگر صبر کنید. زمانی که آب این غذا کمتر شد و همه مواد خوب پخته شدند می تواند آن را سرو کنید.

فهرست محتوا